<< Takaisin

Työkierron tavoitteita

Työntekijän tarpeista lähtevä työkierto

  • Oman työn ja työyhteisön kehittäminen
  • Työhyvinvoinnin ja työmotivaation lisääminen
  • Oman osaamisen lisääminen ja syventäminen
  • Asiantuntijuuden jakaminen
  • Verkostoituminen ja yhteistyökäytänteiden luominen eri toimijoiden kanssa
  • Vertaiskokemusten jakaminen
  • Asiakkaan palveluketjun kokonaisuuden hahmottaminen
  • Oman sekä eri työyksikköjen roolin tuntemus palveluprosessissa
  • Työkyvyn ylläpitäminen
  • Mahdollisuus kasvattaa vastuualuetta tai muokata roolia/ toimenkuvaa ~ urakehitys

Organisaation toiminnasta lähtevä työkierto

  • Oppimispohjainen osaamisen kehittäminen
  • Osaamisriskien vähentäminen
  • Osaamisen varmistaminen
  • Toisen työn sisällön tunteminen
  • Verkostoituminen
  • Palveluprosessin kokonaisuuden ymmärtäminen / rajapintojen arviointi
  • Uuteen toimintaan tutustuminen
  • Erityisosaamisen kehittäminen
  • Henkilöstön joustava käyttö
  • Asiakkaan saamien palvelujen parantaminen
  • Olemassa olevan perehdytysaineiston ja perehdytysohjelman arviointi
  • Kehitetään prosesseja kokemusperäisen tiedon hankinnan avulla
  • Lisätään joustavaa henkilöstön käyttöä. Eri yksiköihin tarvitaan osaavia sijaisia
  • Hyvien käytänteiden oppiminen toisista yksiköistä, samoin jaetaan hyviä käytäntöjä
  • Työhyvinvoinnin edistäminen