Työkierron tavoitteita
Työntekijän tarpeista lähtevä työkierto
- Oman työn ja työyhteisön kehittäminen
- Työhyvinvoinnin ja työmotivaation lisääminen
- Oman osaamisen lisääminen ja syventäminen
- Asiantuntijuuden jakaminen
- Verkostoituminen ja yhteistyökäytänteiden luominen eri toimijoiden kanssa
- Vertaiskokemusten jakaminen
- Asiakkaan palveluketjun kokonaisuuden hahmottaminen
- Oman sekä eri työyksikköjen roolin tuntemus palveluprosessissa
- Työkyvyn ylläpitäminen
- Mahdollisuus kasvattaa vastuualuetta tai muokata roolia/ toimenkuvaa ~ urakehitys
Organisaation toiminnasta lähtevä työkierto
- Oppimispohjainen osaamisen kehittäminen
- Osaamisriskien vähentäminen
- Osaamisen varmistaminen
- Toisen työn sisällön tunteminen
- Verkostoituminen
- Palveluprosessin kokonaisuuden ymmärtäminen / rajapintojen arviointi
- Uuteen toimintaan tutustuminen
- Erityisosaamisen kehittäminen
- Henkilöstön joustava käyttö
- Asiakkaan saamien palvelujen parantaminen
- Olemassa olevan perehdytysaineiston ja perehdytysohjelman arviointi
- Kehitetään prosesseja kokemusperäisen tiedon hankinnan avulla
- Lisätään joustavaa henkilöstön käyttöä. Eri yksiköihin tarvitaan osaavia sijaisia
- Hyvien käytänteiden oppiminen toisista yksiköistä, samoin jaetaan hyviä käytäntöjä
- Työhyvinvoinnin edistäminen